הוראה מתקנת לבי"ס יסודי

מתי יש צורך בטיפול בהוראה מתקנת?

  • כאשר לילד מוטיבציה לימודית נמוכה.
  • כאשר הילד מתקשה בהכנת שיעורי הבית.
  • כאשר לילד קשיים בקשב וריכוז.
  • כאשר לילד קשיים / פערים לימודיים בקריאה, הבנת הנקרא, כתיבה, שפה וכו'.
  • כאשר יש תחושה שלילד יש פוטנציאל גבוה ממה שהוא מצליח להביא לידי ביטוי.
  • בעקבות המלצה של אבחון דידקטי/ פסיכו דידקטי המצביע על קשיים לימודים.

הוראה מתקנת מתמקדת בטיפול בקשיי קריאה, כתיבה, חשבון ואנגלית, כשלכל תחום ספציפי צוות מורים מיומן ומקצועי.

בטיפול יש התייחסות לקצב של הילד, המאפשר לו לרכוש מיומנויות בסיסיות אותן התקשה לרכוש בביה"ס.

הוראה מתקנת אינה מרפאה את ליקוי הלמידה, אלא מסייעת לילד להתקדם ולצמצם פערים ע"י שימוש בערוצים חזקים שלו או שימוש בדרכים חלופיות.

במידה והילד הופנה בעקבות אבחון שעשה- רצוי להביא את דוח האבחון –  המאתר ומזהה את מוקדי החוזק והכוח של הילד ומדגיש את הקשיים ומקורם לצורך בניית תוכנית טיפול מותאמת.

השיעורים המתקיימים באופן פרטני.